i

Call to publish scientific articles that will be received between June 20 and November 20, 2019, referring to:

University Pedagogy: With topics such as public policies in higher education, legislative system and reforms, academic programs, comparative policies, massification processes, quality assurance, legal professions, and others in higher education as a general field, referring to the Chilean and international context .

Didactics of Law: With topics whose centrality is related to processes of innovation, learning, curriculum, innovations, teaching experiences, students and teachers characterization , among others in legal education in the Chilean and international context.

Ethical and citation standards (Chicago-deusto) must be taken care of, in addition to the originality of the research or innovation.

Presentation

Authors

  • María Francisca Elgueta Rosas Universidad de Chile

Abstract

La Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho ingresó a Scopus en el primer semestre de este año. Se trata de un enorme logro que ratifica la eficacia de la labor realizada. Ingresamos a un índice de calidad que tiene una cobertura de más de dieciocho mil revistas publicadas por más de cinco mil editores internacionales. Esto tendrá como impacto una mayor visibilidad de nuestra publicación, y ayudará a robustecer un espacio que ya es reconocido por la comunidad de investigadores, y fortalecer la investigación e innovación con un enfoque multidisciplinario. La admisión de ingreso ratifica que el camino de internacionalización de nuestra publicación es el adecuado.

Author Biography

María Francisca Elgueta Rosas, Universidad de Chile

Directores

Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho

María Francisca Elgueta Rosas

Renato Duro Dias